
Store Replenishment


Το σύστημα Store Replenishment αποτελεί ιδανικό εργαλείο για την αναπλήρωση του αποθέµατος των καταστηµάτων µιας αλυσίδας λιανεµπορίου. Η διαδικασία αναπλήρωσης των καταστηµάτων είναι πλήρως αυτοµατοποιηµένη, αφού το σύστημα εκδίδει αυτόµατα τις παραγγελίες αναπλήρωσης των καταστηµάτων, σύµφωνα µε το πλάνο αναπλήρωσης.

Το σύστημα Store Replenishment είναι ένα συµπληρωµατικό του συστήματος Inventory Planning, υπεύθυνο για την αναπλήρωση του αποθέµατος των καταστηµάτων αλυσίδων Λιανεµπορίου.
Σε αντίθεση µε την αναπλήρωση της κεντρικής αποθήκης και των περιφερειακών, εξαρτημένων αποθηκών, που βασίζεται στο MRP μοντέλο, η αναπλήρωση των καταστηµάτων αυτοματοποιείται µε βάση το μοντέλο “Βέλτιστο Σημείο Αναπαραγγελίας” της κλασσικής θεωρίας διαχείρισης των αποθεµάτων, που υπολογίζεται από το σύστημα.
Η προσέγγιση αυτή είναι αποτελεσµατική, αφού οι χρόνοι αναπλήρωσης των καταστηµάτων από την κεντρική αποθήκη είναι µικροί, συγκρινόµενοι µε τους χρόνους αναπλήρωσης των κεντρικών και περιφερειακών αποθηκών. Η διαδικασία αναπλήρωσης των καταστηµάτων είναι πλήρως αυτοματοποιημένη: Το σύστημα εκδίδει αυτόµατα τις παραγγελίες αναπλήρωσης των καταστηµάτων, σύμφωνα µε το πλάνο αναπλήρωσης.
Για κάθε κατάστηµα ορίζεται στο Σύστημα ο χρόνος παράδοσης (lead time), η εβδομαδιαία συχνότητα αναπλήρωσης και το επιθυμητό επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών (CSL - Customer Service Level).
Το σύστημα επεξεργάζεται τις ιστορικές πωλήσεις, αφαιρεί το “θόρυβο” που προέρχεται από προωθητικές ενέργειες ή ελλείψεις (stockout) και, µε βάση τις παραπάνω παραµέτρους, υπολογίζει και προωθεί προς εκτέλεση τις βέλτιστες παραγγελίες αναπλήρωσης.
Σε περίπτωση προωθητικών ενεργειών (προσφορά, φυλλάδιο, εκτυπωτικό κουπόνι, κ.λπ.), όπου οι πωλήσεις αναμένονται αυξημένες, ο χρήστης ενεργοποιεί τη µεταβολή των βασικών παραμέτρων, για τη χρονική περίοδο που διαρκεί η προώθηση και µετά το πέρας της το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο και επαναφέρει αυτόµατα τις παραµέτρους στις βέλτιστες τιμές.

Το σύστημα προσφέρει πολλές πρόσθετες λειτουργίες, όπως:
- ∆ιαχείριση του εύρους κωδικών ανά κατάστηµα (Range Management)
- Βαθµολόγηση καταστηµάτων ανά κατηγορία ειδών (Ranking)
- ∆ιαχείριση εκθεμάτων καταστηµάτων (Displays Management)
- ∆ιαχείριση αντικαταστάσεων ειδών (Replacement Management)
- ∆ιαχείριση ειδών, που παραδίδονται απευθείας στον πελάτη από κεντρική αποθήκη